Monday, January 06, 2014

Siste dag i Oslo

Nå er det ca 24 timer til jeg setter avgårde fra trygge Oslo. Til nye erfaringer og opplevelser i Nkhotakota, Malawi. Bagasjen er nesten pakka og jeg har rydda opp både her og der. Når jeg tar meg en pause i blant, tenker jeg at vi er gale som kaster oss ut i dette, men jeg har likevel ikke enda angra på det valget jeg har tatt.

Hva legger jeg igjen? En forskerjobb på Institutt for Energiteknikk. Gode venner og familie. Leilighet og et komfortabelt liv med tilgang til alt jeg kan ønske. 90% av alle tingene jeg eier. Snø, vinter, ski og mørke.

Hva tar jeg med meg? Min kjære kone. En koffert og en ryggsekk med klær og ting. Drømmer og forventninger.

Hva får jeg? En helt annerledes hverdag. Nye venner. Et hus på landsbygda i Malawi. En jobb som jeg ikke vet helt hvordan kommer til å bli, men jeg tror det blir mye å gjøre og spennende arbeidsoppgaver. Og helt sikkert mye motgang. Varme, smil og folk som danser og smiler og har det bra selv om de ikke eier nåla i veggen. Varme, sol, mygg, parasitter, magesyke, hunder og malaria.

No comments: